Cerita Kami

This post is also available in: English 中文

Kisah Pembuat Jenama – Dato ‘Dr. Lim Sin Boon

Dari seorang mekanik kepada seorang usahawan Dato ‘Dr. Lim Sin Boon mempunyai banyak keterangan … Kepada pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif GoodMorning Global Sdn Bhd, kehidupan tidak selalu indah. Terdapat banyak naik dan turun dalam hidupnya! “Saya tidak bergerak kerana ada harapan di hadapan. Saya bergerak kerana saya mahu melihat harapan. Ini adalah falsafah hidup saya. “Kata Dato ‘Dr. Lim. Benih pemikiran positif ini mula berkembang ketika beliau masih remaja. Pada usia 16 tahun, beliau berhenti dari sekolah menengah dan menjadi seorang mekanik di sebuah kedai membaiki motor di Kluang, yang mendapat pendapatan kurang dari RM 4 sehari. Beliau tidak meletakkan jawatannya sebagai mekanik sepanjang hayatnya. Sebaliknya, beliau percaya akan kuasa untuk mengubah nasibnya. Pada tahun 1988, ketika beliau berumur 19 tahun, beliau tahu akan potensi dirinya sendiri, beliau mencuba dalam industri insurans. Keinginannya yang kuat untuk berjaya tidak lama mendorongnya menjadi bintang insurans. Pendapatan tahunan beliau melebihi satu juta pada tahun 1991 dan memecahkan banyak rekod dalam sektor insurans pada tahun 1993. Bagaimanapun, penggabungan dan pengambilalihan syarikat insurans pada tahun 2002 menjadikannya meninggalkan kerjayanya. Ini memang satu tamparan besar kepadanya, setelah dia mendedikasikan 14 tahun lalu dalam garis ini. Selepas meninggalkan bidang insurans, dia melabur sejumlah wang yang dalam industri pembinaan, dengan harapan dapat memperoleh wang “besar dan pantas” seperti orang lain. Walau bagaimanapun, perkara-perkara yang berubah bertentangan dengan cara dia inginkan, dia gagal dan kehilangan kekayaannya kali ini. Kemunduran berturut-turut ini tidak mengalahkannya. Dia mula mengkaji diri sendiri untuk mengetahui sebab kegagalan ini. Dia menyedari bahawa segala-galanya akan sia-sia sekiranya yang maha kuasa tidak memberi tangan, tidak kira betapa sukarnya seseorang cuba. Dan satu-satunya cara untuk membantu yang maha kuasa ialah melakukan perkara yang betul.

Memilih jalan yang betul

Insurans boleh membantu orang ramai untuk mengurangkan beban kewangan mereka apabila penyakit atau nasib malang berlaku di masa depan.
Penjagaan kesihatan dapat membantu orang ramai untuk mencegah diri daripada mengalami penyakit pada saat ini.
Dalam minda beliau, perniagaan penjagaan kesihatan lebih membina dan lebih bermakna daripada insurans.

 

“Saya mempunyai naluri yang kuat bahawa ini adalah jalan yang betul yang perlu saya ambil. Saya boleh membantu orang ramai dan diri saya untuk mendapatkan kesihatan yang baik. “” Menurut kajian statistik, hanya 5% rakyat Malaysia memberi penekanan terhadap penjagaan kesihatan, 95% daripada pasaran yang lain sedang menunggu kami. “Oleh itu, idea untuk menubuhkan syarikat penjagaan kesihatan segera dijalankan. Pada 1 Julai 2008, beliau menubuhkan GoodMorning Global Sdn Bhd sebagai syarikat pemasaran pelbagai peringkat dan menjadi seorang usahawan. Dalam tempoh 4 tahun pertama, syarikat itu telah mengeluarkan 17 jenis produk jualan langsung. Walau bagaimanapun, disebabkan oleh sistem pemasaran pelbagai peringkat  , harga produk telah ditandakan dan kebanyakan keuntungan telah pergi ke ejen jualan secara langsung tetapi tidak kepada pengguna terakhir. Walaupun produk itu benar-benar berkualiti tinggi, jualan berulang tidak memuaskan kerana pelanggan tidak mampu membayar harga itu.

 

The Story of the Brand

“I started to think again whether it was the right system.”
At that critical moment, the appearance of the 18th product, GoodMorning Vplus 18 Grains enlightened me.

“Grains are god-gifted food which can bring health. Grains can be the right product to change the company system!” “In 2012, I made an earthshaking decision. I changed GoodMorning Global from a Single Level made, all 500 direct sale agents left the company except James Pang, the loyal agent who has faith in our product.” “It proved that my buddy, James Pang made the right choice. GoodMorning® Vplus 18 Grains does not disappoint us. GoodMorning Vplus is now a popular brand product in the grains market.” “GoodMorning® Vplus 18 Grains is a brand that I created. As a brand leader, I have to be creative and dynamic. I promise to build this precious brand to be stronger, even more sustainable and successful, through the thick and thin of times! The brand deserves it.” GoodMorning® Vplus 18 Grains is a nutritious drink made up of 18 different beans and grains along with 5 active ingredients- red beet roots, soya lecithin, calcium, fructooligosaccharides (FOS) and fibersol 2.

It is 100% Natural, no preservatives, no coloring, white sugar free, lactose free, good aroma and tasty, convenient to drink. It really lives up to its slogan “Nutritious can be Delicious. Healthy Grains, Happy Life!” After the change of the marketing system, people can purchase GoodMorning Vplus 18 Grains at fair and affordable price. Many people have gained their health back from drinking grains and shown their gratitude through verbal or written testimonial. “I feel very happy and contented. The right thing cannot be wrong and likewise, the wrong thing cannot be right.” says Dato’ Dr. Lim Sin Boon.

Open Chat
1
Close chat
Hello! Thanks for visiting us. Please press Start button to chat with our support :)

Start